Viser innlegg med etiketten CRX EE8 Vortech. Vis alle innlegg
Viser innlegg med etiketten CRX EE8 Vortech. Vis alle innlegg

tirsdag 2. september 2014

If you fail to plan...

You are planning to fail!
I forrige innlegg skreiv jeg opp ei liste over ting jeg skulle få gjort med bilen min denne helga, og jaggu fikk jeg det gjort også 😃
Startet med å teste ut dette produktet som jeg kjøpte hos Biltema.
Sprayet den på rutelimrestene rundt bakrutene og frontruta og lot det virke ca 10 min.
Om det var placeboeffekt eller ikke: å gå over med knivbladet etter påføring så ut til å være enklere nå enn sist gang, og jeg fikk til og med vekk mesteparten av det tykke limet fra frontrutekarmen, samt slipt rust med dremelen og behandlet det med rustdreper.
 
Og, etter å ha slått fra meg idéen med Lenso-felgene på denne bilen med skjermbredding og alt det, måtte de prøves på min fra før av så brede CRX!
Den ser igrunn bare rar ut med "normale" felger på (med andre ord felger med rett innpress)
 
Kjekt med stiv bil -trenger ikke flytte jekka for hvert hjul 😜
 
Resultatet:
 
 
 
Får si som Jim Carrey: «Like a GLOVE!»
De kunne faktisk gjerne ha fylt skjermene enda litt mer og 😜
 
Har tatt med meg frontfangeren til byen for å jobbe videre med sparkling og pussing her.
Var dessuten innom avisa og fikk hentet en rull med papir der i dag, så nå har jeg det jeg trenger til maskering når den tid kommer, yess! 

fredag 20. juni 2014

Varer fra andre siden av fjorden ;)

Selv om jeg ikke helt har hellet med meg med den hvite CRX'n, så skal da ting skje med den kommende grønne bilen!
Forrige uke kom endelig lakksprøyta jeg så lenge hadde vurdert å bestille! Satser på den får jobben gjort! Er et ganske billig produkt, men den har fått mye skryt, og skal visstnok kunne måle seg med Iwata og Sata-sprøyter når det gjelder håndtering og resultat! (Vi får se...)

Og i går kom postdama med to store pakker til meg! Hadde nesten glemt dem, haha! Tok jo bare 7 dager fra jeg bekrefta telefonnummeret til avsenderen i Storbritannia til jeg fikk dem! Fantastisk!
Dette er altså felgene til ED9'en:

Venter fortsatt på bunnpanna til Vortech-CRX'n.
Angrer igrunn på at jeg kjøpte den, etter alle problemene som ble avdekt i helga! 
Er dessuten spent på om jeg får noe brev fra tollvesenet på den, fordi da jeg kjøpte den på eBay var det kommet noe nytt: Import charges i tillegg til frakt.
Lurer derfor på om dette er forhåndsbetaling av merverdiavgift. Håper ikke jeg får krav om dette på nytt, da! Da blir det i dyreste laget.
Enten selger jeg den igjen når jeg får den, eller så kan den jo kanskje være "kjekk å ha".
Vurderer faktisk å bytte motor i den hvite CRXen. Mistenker at toppakninga er røket pga hvit røyk + at det svetter olje overalt! Møkkabil.
(Kan jo være en grunn til at jeg fikk med en ekstra motor på kjøpet av bilen...^^)
HURRA for at ting ikke går min vei!
Vel, gyllen anledning til å få lakkert det stygge, skjitfarga "hvite" motorrommet med ei anna farge, da!
Og å lære seg å skru ORDENTLIG, jauhau!
Tror den bilen blir satt LENGE på vent!

Det er ED9'n som skal til pers ;)
Må bare finne noen som kan plukke ut rutene i den før jeg kan lakkere.

lørdag 14. juni 2014

Vurderer å selge...

Det har inntil nylig vært stille fra meg på bilfronten. Men nylig begynte jeg å bestille deler igjen. Felger til ED9'n, lakksprøyte og ny bunnpanne til Vortech-CRXen.
Men etter å ha tatt bilen ut fra sin "overvintringshule" i forigårs har jeg begynt å revurdere ting helt. Det er så mye som er gjort med den, og enda så mye mer som skulle ha blitt gjort at jeg blir utmattet bare av tanken! Det er ikke lengre morsomt å holde på med denne bilen. Oppdaget i går at ledningen til ene bensinpumpa (den til kompressoren) var avgnidd (har ligget i klem ved motorfestet.) Releene til bensinpumpene kan også være oppbrent, samtidig med at det er et elektrisk problem med lysa på høyre side. Noe kakler veldig i understellet under kjøring og viktigst og verst av alt: bremsene virker ikke som de skal, enda samtlige kalippere er nyoverhalte. Skulle egentlig bytte bremsekraftforsterker denne helga, men ifølge pappa kan det faktisk være vakumproblemer med kompressor-oppsettet som forårsaker bremsefeilen. Eneste jeg har fått gjort er å bytte ei lyspære og fikse speedometeret slik at nåla nå rikker seg fra null. (Kan jo være en fordel...)
Så er spørsmålet om man skal plukke ut kompressorkittet og prøve å kjøre et N/A-oppsett og se om bilen funker bedre slik? (Kanskje vakuumproblemet løses... Ellers er jo steg 2 å bytte bremsekraftforsterker. Og så må jo det der elektriskproblemet fikses da. Oooog understellet...!Og alt det andre som er feil.)

Min interesse for tia ligger i å lære meg lakkering. Å plages med ting jeg ikke har kunnskaper om blir for mye for meg, kjenner jeg. Hadde vært litt artigere å gi alt til den blå CRX'n for eksempel. Bilen som i utgangspunktet er veldig bra på alle måter!

Et lite bildedryss av ting som har blitt gjort:



Nytt grenrør


Nytt eksosanlegg


Fjernet asfaltmatter i gulvet og slipt rust.


Malt gulvet med hammerslag-lakk.





Hvit dørkmatte, NRG-snap-off rattnav og Skunk2 Shortshifter montert. (Den gamle girstanga var knekt...)


Lettere shine av interiør. Nye matter og Luisi-ratt.


Demontert alt av bremser, lakkert og overhalt dem.


Blankpolert toppdekselet og ellers foretatt små, fancy skjønnhetsjusteringer av motorrom. -Enda ikke fullført. Luftinntaket skulle fått en omgang chem (lakkfjerner) og flere runder med våtsliping det og.


Tatt ut frontrute, slipt rust også her.


Ny frontrute. Carbonfolie lagt innfor ruta. Skal denne fjernes, må man være forsiktig og skjære rundt -eller ta ut ruta! Praktisk og upraktisk på samme gang... -Spesielt nå som folien begynner å bli noe off-white...

Custom-racingstripe over panser!
Og svart sotefilm på frontlyktene og blinklys foran. (Ikke BT-safe...)


Synd å måtte kvitte seg med også, mtp at SÅ mye har blitt gjort, og så enormt mange deler ligger og venter.
Men det hadde vært moro å kunne montert disse delene på den blå CRX'n som sagt.

Situasjonen er bare ganske vrien for tia. Så snart jeg tar bilen til garasjen, så blir pappa stressa over at den må ut igjen fordi han KANSKJE skal jobbe med noe der. Og når han kommer med teorier om at det jeg prøver å gjøre antakeligvis ikke fungerer, så mister jeg motet helt fra å prøve, og bilen rygges like "urørt" ut fra garasjen igjen.

Selge eller ikke?

lørdag 5. april 2014

CRX'n på ACR 2012



Gjensyn med den hvite CRX'n.
Det hadde vært noe å få bilen i stand for årets kommende treff, men den er ikke førsteprioritet, ettersom ED9'n jo skulle ferdigstilles i fjor -MEN leiligheta kom før DET igjen! Så jeg henger jo etter med alt, bahhh!
Skulle kjøpt ny bunnpanne til den, og ellers reparert alt som er å fikse på den!
Spørs bare om jeg rekker det. Har jo det meste av deler, så...
Vi får se!
Kanskje til høsten...!
Er ikke helt det samme å stå på sidelinjen som tilskuer og fotograf som å kjøre der selv.

fredag 8. februar 2013

Her gikk grenrøra til helvete...

Kom over dette bildet på en Facebook-profil...
Det gav vonde minner fra i sommer!
Det en gang helt strøkne, splitter nye og DYRE grenrøret som btw er one-of-a-kind uerstattelig ble mildt sagt smadra da min lave bil fløy over denne skarpe humpen i veien!
Skulle aldri kjørt der. Argh!
Men sånn går det når vi bor her vi bor, i et forbanna u-land der vi betaler i dyre dommer for kjøre på veier som er glemt av både Satans Vegvesen og Vår Herre...

Still... I'm looking forward to the summer!
Ironisk nok :-P
Og som en påminnelse før sommeren kommer, og til skrekk og advarsel skal jeg ikke kjøre dit (Aufles) mer!

Hvilket ikke blir noe problem uansett.
Det er lite trolig at jeg får bilen kjørbar i år...
Skulle jeg fått CRX Vortech'en i baneklar stand igjen måtte jeg ha kjøpt følgende  deler:

  • Moroso oljepanne
  • Ny/brukt bremsekraftforsterker
...og hatt tid til å bytte dem før sommeren var over, etter at jeg var ferdig med lakkering av ED9'en.

torsdag 24. januar 2013

Endelig kom pakken fra Explicit Speed Performance!

Bestilt i mai, kom med posten i dag!
Har venta og vært mye frustrert mot dette familiefirmaet fordi ting har tatt lengre tid enn forventa.
Men de har fått mye god kritikk for selve produktene de leverer i amerikanske Honda-forum, og de leverer til slutt, noe som er det viktigste!
Så gjenstår det å se om jeg får bilen klar for banesesongen 2013...

lørdag 18. august 2012

Hondatreff

Tia går, og jeg er elendig på å oppdatere her, dessverre...
Pappa fikk fiksa den hvite bilens kompressor-aksling, slik at den var good to go da jeg skulle med resten av gjengen fra Club Honda Norway på treff på ACR! Snille, flinke pappa'n min... <3  


Og visst virka det som alt var okei, til man begynte å kjøre en runde på banen og oppdaga følgende: NULL BREMSEKRAFT! Jeg kunne stå med all kroppsvekt på pedalen, men veldig lite skjedde! Faen... Ekstremlang nedbremsing før hver sving, og elendige rundetider :-(
Faktisk dårligere rundetider enn det jeg fikk til med den blå CRX'n da dens bremsekraftforsterker gikk til helvete. Tror jeg kjørte stort sett på 1:58 eller ned mot 1:56.
Faktisk fikk den ikke mer enn 5-10 km/t mer enn den blå på strekka...
- Og på toppen av det hele lekker biljæveln olje igjen og, damnit!!!

Men for all del; været ble over all forventning supert og oppmøtet var bra i år! 
Humørfylte og artige folk å møte er selvsagt ikke noen nedtur.
Og så fikk vi jubileumskake med VTEC! :-D


Flott, hva? :-)
Likevel var jeg i "dårlig taper"-humør og vurderte faktisk å legge banekjøring på hylla pga egne dårlige prestasjoner.

Aner ikke hva som er feil med bremsene. Pappa mistenker det kan være bremsekraftforsterkeren som begynner å bli dårlig på denne bilen også. Men nå har jeg ikke reservedeler å ta av.
Og oljelekkasjen fant vi for bare noen dager siden, da jeg rygga bilen ut av ene garasjen hjemme, for å flytte den i garasjen med løftebukk isteden.
Er veldig close til å gi opp bilen nå, kan man si!
Likevel ble det brukt litt penger der oppe på klubbeffekter.
Kjøpte meg en Club Honda-jakke som er veldig fin, og skilt med skiltramme.
Begge EE8'ene mine fikk dele på disse der det passa å montere dem da jeg kom hjem :)



Ble tatt veldig lite bilder fra min side i år, ettersom både Jone og et par andre foto/filmeksperter var med, brydde jeg meg ikke noe særlig om det. 
Har "lånt" noen bilder som ble tatt av min egen bil i farta, og fikk bare tatt et par halvbrae bilder av et par medlemsbiler da jeg var der. 
(Men dette blir siste gang jeg tenker at jeg overlater dette til proffene, for det er veldig leit å sitte i etterkant nå og angre på at jeg ikke fotograferte/filma mer. Spesielt nå som jeg har lært meg bittelitt filmredigering!)

Her er en video jeg lagde med tanke på å få flest mulig av de andre bilene som kjørte samtidig med meg med på filmen.

(Dere får ha meg unnskyldt hvis musikken irriterer dere :-P)

Noen bilder jeg har tatt (minus det av min egen bil, seff):















fredag 13. juli 2012

Feil hos kompressoren

Tenkte bare å vise noen bilder av hva som feiler kompressoren til CRX'n.
På tur hjem, etter fire timers prøvekjøring for halvanna måned siden, begynte det plutselig å hyle/ule noe jævlig fra motoren! Var nesten sikker på at alt hadde gått til helvete.
Men det var heldigvis ikke værre enn dette:

Vel, ikke ille, men ille nok! Akslinga har ikke vært 100% rett, fordi de har sveist fast hylsa som går inn på denne koblinga her, og da har faktisk akslinga spist opp tennene på den...
Så den må lages ny, ettersom Vortech ikke lengre lager kompressorer til denne bilen, og ikke har deler på lager...
Samme må akslinga:

Pappa har noen ess i ermet her. Men pga ferietid og sånt, så kan ting ta tid mtp å få skaffa delene som trengs...

Noen flere bilder fra prøveturen da :)
Jeg og typen koste oss både med prøvekjøring og en liten photoshoot med Android-telefonene våre :-P
Bilen fungerte ganske greit, sånn bortsett fra at motorlampa ville lyse et par ganger ved ordentlige pådrag...
Så vi får se hva framtia bringer for denne bilen!










Meg og min kjære bil <3