Viser innlegg med etiketten Blogg. Vis alle innlegg
Viser innlegg med etiketten Blogg. Vis alle innlegg

fredag 4. april 2014

Back in Norway - time for change!

Yes! Godt å komme hjem i forgårs etter rundt 20 timers reising!
Men fytti hvor jeg frøs! Fikk kuldesjokk og lå under pleddet i timesvis i ei 16 grader kald stue hele kvelden mens vi fyra i ovnen. Fikk aldri varmen i meg.
Det var heller ikke bare fryd og gammen å komme hjem og innse at man har gått opp 5 kilo siden man dro, og alle klær er for trange og ser jævlige ut på.
Så, time for change!

I går startet jeg dagen med sunn frokost og gikk tur ned til Halsøy for å bestille time for service på bilen, og så gå tilbake igjen. 5 km totalt! Ikke verst bare det.
I og med at jeg nå har fått en brunfarge jeg vil ta hånd om, skal jeg i tillegg til å være mer aktiv og spise nyttigere mat bli flinkere med å ta vare på meg selv!
Dvs å bli litt mer "feminin" av meg enn jeg har vært på flere år!
Jeg skylder både kjæresten min det, og meg selv.
Alt for lenge har jeg gått rundt i behagelige kosebukser og gensere som jo JEG synes er fine nok!
Men han jeg bor sammen med synes naturligvis ikke det, og liker bedre at jeg kler meg litt fint osv, haha!
Jeg har jo alltid vært en guttejente, men det var også en tid for 10 år (og minus 10-15 kg) siden at jeg var shopoholiker og veldig opptatt av klær! 
Kledde meg i det nyeste av klær, hadde en kul og tøff klesstil, og alt av klær passet jo og var ikke ubehagelige på, slik de er nå...
I den tia kunne jeg sitte og kose meg foran TV'n i ei tight bukse med superlavt liv uten at sideflesket bulte utover kantene.
Da jeg så eller hørte om at andre jenter begynte å daffe rundt i pysjamas, usminket osv når de hadde grodd seg godt inn i et forhold, tenkte jeg at slik skal jeg ALDRI bli!
Nemlig å "forfalle" eller føle at slikt er ikke så nøye når man har funnet en som elsker en "akkurat slik en er"!

Haha, og se på meg nå...
Synes Better Bodies-buksa er fin nok til å bruke uansett hvor man går osv *knis*!
Man legger jo ikke merke til hvor mye man faktisk legger på seg når man går i klær som utvider seg sammen med kroppen sin, nemlig!!
Jeg skjemmes faktisk så mye over å ha gått opp, at jeg ikke vil dra innom jobben før jeg absolutt må dit på mandag. Vil helst ikke vise meg blant folk lenger fordi jeg føler meg mislykket, feit og stygg...
Da har det gått for langt. Jeg vil trives med meg selv igjen!

SÅ nå skal jeg ned 12 kg, smøre meg med fuktighetskrem hver gang jeg har dusjet (for å bevare fargen + at jeg har veldig tørr hud!), ta bedre vare på tennene mine (for grøss og gru, tannleger vil jeg virkelig unngå!) og bli mer "jålete", hahaha!

Nei, nå skal jeg ut og gå! :)

tirsdag 1. april 2014

Snart klar for avreise

...og MAAAANGE timer på flyet før vi er i Norge! Håper alt går bra på reisen, for nå ser jeg skikkelig fram til å komme hjem igjen, selv om jeg nok bare vil snu når jeg kjenner temperaturen ute i Norge igjen for første gang på måneder :-P
Slik det er nå, så står aircondition-anlegget i stua på 26-27 grader, noe jeg synes er KJØLIG om kveldene her, haha!
Blir garantert forkjølet når jeg kommer hjem, men skal heldigvis ikke på jobb med én gang :-)

Ciao for now!

mandag 18. november 2013

Kun bilblogg?

Vurderer å igjen kun ha denne bloggen som en blogg/side om mine bilprosjekter.
Oppdateringene vil ikke bli mange, da det er lenge mellom hver gang jeg holder på med prosjektene, som nevnt tidligere.

Rett og slett for at overskriften ikke skal bli for misvisende i forhold til det jeg skriver om.
Den var jo i starten kun tenkt som en side om mine biler :-)
(Ikke nok en blogg om klær, sminke, interiør eller trening.)
Dessverre "selger" ikke en bilblogg til noe svært publikum heller :-P
Og de som velger å ta turen innom, forventer noe helt annet enn bilder av stua hjemme, feks!
;-)

Litt inspirasjon før jeg tar kveld her:

To my english readers:
I'm considering making my blog a pure car-project blog again, instead of writing about stuff that goes on in my daily life!
I myself would find the headers description a bit confusing as a reader, who are most likely expecting this to be a CRX-blog, and not another fashion, interiors or fitness-blog -like every other blog these days!
(First off I can explain the title of this blog: CRXjenta means "THE CRX-girl". I'm known for my cars, therefore the nickname. Simple as that.)

Let's just face it; a girl who writes about car-projects, owning four EF CRX's and one CR-Z is not exactly what most blog-readers are searching for these days, right? Most people would skip it after that intro also, concluding with "this chick is mental!"

I know I have "readers" from around the world who doesn't understand a darn word on this blog, haha!
So this post is for you guys who doesn't know Norwegian. :-)
To the EF-lovers out there!

I will make a post about the changes I've made to each car so far.
Here's an old pic of my CRX EE6 (The black one on the left) and the EE8 Vortech -before vinyl wrapping and such.

I would love to hear from you guys what you think I should add to this blog :-)
Maybe I'll continue writing in english as well ;-)

søndag 10. mars 2013

Hva vil dere lese om?

Til de veldig få som er innom bloggen min:
Jeg begynner å gå tom for ideer for oppdateringer ettersom det er lite som skjer nå på bilfronten om vinteren, annet enn tråling på ebay over deler jeg har lyst på men ikke råd til.
Skrivesperra kommer også av veldig få besøkende, og det som verre er; ingen som legger igjen kommentarer!
Det er svært umotiverende...

MEN om det mot formodning skulle være noen som har interesse for mer lesestoff her, og har spørsmål eller tips til meg om hva jeg enn måtte skrive om, så er det bare å legge igjen en kommentar om hva dere synes!