Viser innlegg med etiketten Hus og hjem. Vis alle innlegg
Viser innlegg med etiketten Hus og hjem. Vis alle innlegg

mandag 24. mars 2014

Velstelt hage i Thailand

Slik skulle jeg gjerne hatt det hjemme også!
Fin hage til en av de i nabolaget her vi bor i Kamala :-)
Gleder meg til det blir sommer i Norge, jeg! Til å sette fram hagemøblene og gjøre det fint på balkongen og ellers rundt huset når sola skinner!


fredag 31. januar 2014

Mini-mini-oppussing av kjøkken!

Jeg fikk et innfall, som førte til et anfall... av PLUTSELIG ARBEIDSLYST!
Wihooo!

Har lenge sett meg lei av kjøkkenbordet vårt av furu...

Det er tidligere malt av de som eide dette huset før, men selve bordplata og "sitteplatene" (i mangel på bedre ord) på stolene var beholdt i sin naturlige furu-finish. Blæh!

Jeg tok en stol -som de tydeligvis har eksperimentert med noe beis på fra før av,

og gav den ett strøk Tyrilin Stølsbrun interiørbeis!

Fem minutter senere...
Ble naturligvis litt fargeforskjeller her, men jeg synes selv den ble hundre ganger finere slik!
Så... Da var det bare å fortsette med resten da ;)

Fort og gæli!
Men maskeringstape...?




Vi minnes førbildet:


Og nå: Ta-daaaa!



Synes det ble kjempefint!
Det skal få herde til helga, så skal jeg lakke over det med silkematt klarlakk, slik at det kan brukes igjen ;)
Kjøkkenveggene blir neste prosjekt.

Men det var dette med valgets kvaler osv...
Jeg er fan av grå vegger for tiden, men det er jo så masse å velge mellom!

Og vi som har halvpanel bør kanskje kombinere to farger for kontrast.


Hmmm, ja, her trenger jeg lesernes tips, gitt!
Mørk nede og lys øverst, slik han i malerforretningen anbefalte for å gi rommet et "løft"?
Eller motsatt?
To mørke gråfarger, eller lysere toner?

Hva synes du er finest?

tirsdag 5. november 2013

I will miss this view...

Bildedryss fra leilighetas stuevinduer eller balkong!



Sommer <3

Noen bilder fra det året stormen "Berit" herjet! Fascinerende å se på sjøen mens stormen herjer! 




Berit kastet til og med ei campingvogn på sjøen! (Innerst i bukta til venstre i bildet)



Fra Berit til skjønn soloppgang en tidlig morgen, sett fra stuevinduet.


Refleksjon på sjøen en veldig stille vintermorgen.

En flott vinterdag! Påskestemning!

Isflak

Fullmåne

To regnbuer

lørdag 14. september 2013

søndag 1. september 2013

Hage før og etter!

Hagen i fjor... Hehe!


Hard vinter førte til at halvparten av trærne mine døde :-(





Hagen nå:


Manger litt murstein under platten, men skal prøve å finne noen flere og legge der :)




Ellers fikk jeg taksten på fredag!
Regner med jeg kontakter megler allerede nå på mandag når jeg har fritt for å få ordnet med salgsannonse og slikt.
Ellers har jeg tenkt å ta bilder selv av leiligheta. Naboen gjorde det, og sparte et par tusenlapper på det.
Må med Accorden på verksted da også. En list har gått opp i liminga, så den må jeg få limt før det bærer avgårde til Bodø på onsdag for å bytte den inn!
Yep, big things are happening!!

torsdag 29. august 2013

Besøk av takstmann og leilighetas utvikling fra start til slutt.

Long time, no see -som vanlig!
Har hatt en hektisk periode nå med å få ferdig alt + at jeg har vært på ferie nordpå!
Jeg har gjort ferdig alt jeg skulle gjøre med leiligheta, og må si meg rimelig fornøyd med resultatet!
I dag var takstmannen på besøk.
Har enda ikke fått noen prisantydning, men jeg tror det skal gå ganske bra på den fronten, i og med at så og si alle rom er oppusset i senere tid! (Til og med badene! Fikk en liten overraskelse der...)

Siden jeg snubla over litt gamle bilder av leiligheta på harddisken min, så er det jo artig å bruke dem som en sammenlikning nå som jeg har gjort endringer med diverse.
Soverommet før:


Etter:





Kjøkken (før jeg flytta inn i 2010!):
Da jeg flytta inn bytta jeg ut håndtakene på skap og skuffer... De var jo ikke akkurat så vakre de som var der fra før!
Gulvet ble bytta i stue/kjøkken i fjor høst.
Slik så kjøkkenet ut før jeg malte skapene i vår!


Slik var spisekroken med vanlig, lite kjøkkenbord med klaff før:



Kjøkken etter maling av dører, skuffer og skrog, påklistret dekor og med nye håndtak:

(Sokkelen under oppvaskmaskina er løs og ser skjev ut... Må få festa den på noe vis -eller heve oppvaskmaskina et lite hakk.)

Spisekroken etter å ha fått opp "custom made" kjøkkenbord!
Nå kan man nyte utsikten om morgenen med frokosten :-)
Samtidig er det blitt mye større i kjøkkenet, ettersom bordet ikke tar noe gulvplass -og fordi det ikke står på bein, har man et mindre problem når det gjelder vask av gulvet! Praktisk, rett og slett ;-)



Stue for et par år siden ved juletider!


Her ser man hvordan gulvene var før.
Forskjellig i stue og på kjøkkenet:



Stue nå:


Fine glassdøra i furu som jeg var så superheldig og fikk tak i!


Balkongdøra har også fått seg et par strøk med hvitmaling! 


Gangen!
Her har jeg kun bilder jeg tok da jeg var på visning av leiligheta før jeg kjøpte den!
Slik så den ut da:


Bod innenfor gang:

Her var det ganske lite plass da jeg flytta inn.
Skapet inni "boden" tok opp såpass mye plass, at det egentlig bare var plass til å snu seg i det lille rommet.
Derfor rev vi veggen mellom disse to rommene og endte opp med en stor og romslig gang med praktisk skyvedørsgarderobe istedenfor!
Bildene er fra 2011 da gangen var ferdigstilt.
Her kan også de gamle dørene skimtes i bakgrunn ;-)





I dag, etter litt maling her og der og med ny baderomsdør og stuedør :-)





Ellers...
Toalett/Vaskerom oppe:




Trappegang:

Gang nede:

Bad nede:


Soverom 2 (My office :-P)


Utsikt mot hage gjennom (skitne) soveromsvinduer!


Jeg er kjempespent på hva markedet sier, og hvordan prisen blir når jeg selger!
I dag har naboen min som bor vegg-i-vegg med meg visning.
Så jeg skal følge med på hvor mange som kommer, for å få et lite hint om hvor attraktive disse leilighetene er :-)