Viser innlegg med etiketten Biltreff. Vis alle innlegg
Viser innlegg med etiketten Biltreff. Vis alle innlegg

onsdag 6. august 2014

I'm not dead...

Har ikke blogget i det siste, fordi jeg har vært veldig opptatt med andre ting -og fordi blogging ikke er gøy uten lesere.
Så prioriteringa har vært trening og kosthold, pluss litt tid med familie og ED9'n!)
Men tenkte jeg skulle legge inn noen ord nå før jeg drar på trening igjen.
Har sittet og mimret litt over gamle banebilder av meg og CRX'n på ACR. Sommertreff - Høsttreffet er rett rundt hjørnet ble jeg så seint som i DAG påmint av facebooksiden deres! Tia flyr! (Jeg har ikke ferie nå i sommer pga Thailandturen i mars, så da går tia litt for fort.)
Kunne visstnok vinne gratis publikumsbillett ved å poste bilde av en selv fra et Sommertreff.
Valget mitt falt på dette fra 2011:


(Det var liksom det klareste bildet jeg fant som var tatt av en kompis av meg som lånte mitt kamera mens jeg kjørte, hehe!)
-Det var på dette treffet jeg unngikk å krasje med en Mustang som snurra i Sjikanen! Tankene som farte rundt i hodet mitt da var noe sånt som: "Dette blir å gjøre jævlig vondt, carbonpanser, alt for dyrt! Gusfella!" So I did, og jeg var tilbake på banen igjen like fort :-P Perfect! Skulle ønske jeg hadde kamera i bilen da! Han som satt på med meg var overbevist om at det skulle smelle. 140-150 km/t rett i sida på en Mustang kunne fort gått galt... Som å treffe en murvegg, sannsynligvis.
Ellers fant jeg dette:

Men det be jo veldig kornete, så jeg droppa det.

Anyways! Ble tvert veldig gira på å dra ned til Honda nå for å bestille skiver og klosser til bilen, samt høre hva et registerreimsbytte hadde kosta meg! Har egentlig ikke råd til det, meeen... Sparepenger kan også være "funny-money!"

-Er jo tross alt livsdrømmen jeg sparer opp til, så :-P
(Honda NSX -egentlig, men den tid osv...)


Så nå håper jeg bare jeg kan være en av de heldige som blir trukket ut som får gratisbillett til Sommertreff, da! :-) Ikke at jeg tror det, har så og si aldri vinner-flaks... Men på treff skal jeg uansett, bil eller ikke!
Men det merkes jo at uten bil er tilværelsen ultrakjip. Det å stå og bare se på er gørrkjedelig når man vet så inderlig godt hvor artig det kan være å suse rundt på banen og hele tia prøve å utkonkurrere seg selv på gamle rundetider og finjustere sporvalgene ;-)


Så... Da er det på tide at jeg lusker meg avgårde ned på Honda og får bestilt meg nye bremseskiver og klosser, gitt!

mandag 15. oktober 2012

Den offisielle Club Honda Norway @ ACR 2012-videoen!

Slik skal biltreffvideoer være.
Magisk redigering og hensyn til detaljer... Just the way I like'em!
Og min bil var jo med både her og der!

lørdag 18. august 2012

Hondatreff

Tia går, og jeg er elendig på å oppdatere her, dessverre...
Pappa fikk fiksa den hvite bilens kompressor-aksling, slik at den var good to go da jeg skulle med resten av gjengen fra Club Honda Norway på treff på ACR! Snille, flinke pappa'n min... <3  


Og visst virka det som alt var okei, til man begynte å kjøre en runde på banen og oppdaga følgende: NULL BREMSEKRAFT! Jeg kunne stå med all kroppsvekt på pedalen, men veldig lite skjedde! Faen... Ekstremlang nedbremsing før hver sving, og elendige rundetider :-(
Faktisk dårligere rundetider enn det jeg fikk til med den blå CRX'n da dens bremsekraftforsterker gikk til helvete. Tror jeg kjørte stort sett på 1:58 eller ned mot 1:56.
Faktisk fikk den ikke mer enn 5-10 km/t mer enn den blå på strekka...
- Og på toppen av det hele lekker biljæveln olje igjen og, damnit!!!

Men for all del; været ble over all forventning supert og oppmøtet var bra i år! 
Humørfylte og artige folk å møte er selvsagt ikke noen nedtur.
Og så fikk vi jubileumskake med VTEC! :-D


Flott, hva? :-)
Likevel var jeg i "dårlig taper"-humør og vurderte faktisk å legge banekjøring på hylla pga egne dårlige prestasjoner.

Aner ikke hva som er feil med bremsene. Pappa mistenker det kan være bremsekraftforsterkeren som begynner å bli dårlig på denne bilen også. Men nå har jeg ikke reservedeler å ta av.
Og oljelekkasjen fant vi for bare noen dager siden, da jeg rygga bilen ut av ene garasjen hjemme, for å flytte den i garasjen med løftebukk isteden.
Er veldig close til å gi opp bilen nå, kan man si!
Likevel ble det brukt litt penger der oppe på klubbeffekter.
Kjøpte meg en Club Honda-jakke som er veldig fin, og skilt med skiltramme.
Begge EE8'ene mine fikk dele på disse der det passa å montere dem da jeg kom hjem :)



Ble tatt veldig lite bilder fra min side i år, ettersom både Jone og et par andre foto/filmeksperter var med, brydde jeg meg ikke noe særlig om det. 
Har "lånt" noen bilder som ble tatt av min egen bil i farta, og fikk bare tatt et par halvbrae bilder av et par medlemsbiler da jeg var der. 
(Men dette blir siste gang jeg tenker at jeg overlater dette til proffene, for det er veldig leit å sitte i etterkant nå og angre på at jeg ikke fotograferte/filma mer. Spesielt nå som jeg har lært meg bittelitt filmredigering!)

Her er en video jeg lagde med tanke på å få flest mulig av de andre bilene som kjørte samtidig med meg med på filmen.

(Dere får ha meg unnskyldt hvis musikken irriterer dere :-P)

Noen bilder jeg har tatt (minus det av min egen bil, seff):















tirsdag 17. juli 2012

Enda et videoklipp fra min bil på ACR

Denne har jeg venta ei stund på! Kompis satt på med meg i min blå EE8 og filma...

søndag 31. juli 2011

Club Honda @ ACR 2011

Lenge siden sist oppdatering, gitt!
Forrige helg var det Hondatreff på ACR.
Så her er en video av meg!
Kjører den blå CRXen her.
Får oppdatere senere med bilder og slikt av hva som har skjedd siden sist.