fredag 4. april 2014

Back in Norway - time for change!

Yes! Godt å komme hjem i forgårs etter rundt 20 timers reising!
Men fytti hvor jeg frøs! Fikk kuldesjokk og lå under pleddet i timesvis i ei 16 grader kald stue hele kvelden mens vi fyra i ovnen. Fikk aldri varmen i meg.
Det var heller ikke bare fryd og gammen å komme hjem og innse at man har gått opp 5 kilo siden man dro, og alle klær er for trange og ser jævlige ut på.
Så, time for change!

I går startet jeg dagen med sunn frokost og gikk tur ned til Halsøy for å bestille time for service på bilen, og så gå tilbake igjen. 5 km totalt! Ikke verst bare det.
I og med at jeg nå har fått en brunfarge jeg vil ta hånd om, skal jeg i tillegg til å være mer aktiv og spise nyttigere mat bli flinkere med å ta vare på meg selv!
Dvs å bli litt mer "feminin" av meg enn jeg har vært på flere år!
Jeg skylder både kjæresten min det, og meg selv.
Alt for lenge har jeg gått rundt i behagelige kosebukser og gensere som jo JEG synes er fine nok!
Men han jeg bor sammen med synes naturligvis ikke det, og liker bedre at jeg kler meg litt fint osv, haha!
Jeg har jo alltid vært en guttejente, men det var også en tid for 10 år (og minus 10-15 kg) siden at jeg var shopoholiker og veldig opptatt av klær! 
Kledde meg i det nyeste av klær, hadde en kul og tøff klesstil, og alt av klær passet jo og var ikke ubehagelige på, slik de er nå...
I den tia kunne jeg sitte og kose meg foran TV'n i ei tight bukse med superlavt liv uten at sideflesket bulte utover kantene.
Da jeg så eller hørte om at andre jenter begynte å daffe rundt i pysjamas, usminket osv når de hadde grodd seg godt inn i et forhold, tenkte jeg at slik skal jeg ALDRI bli!
Nemlig å "forfalle" eller føle at slikt er ikke så nøye når man har funnet en som elsker en "akkurat slik en er"!

Haha, og se på meg nå...
Synes Better Bodies-buksa er fin nok til å bruke uansett hvor man går osv *knis*!
Man legger jo ikke merke til hvor mye man faktisk legger på seg når man går i klær som utvider seg sammen med kroppen sin, nemlig!!
Jeg skjemmes faktisk så mye over å ha gått opp, at jeg ikke vil dra innom jobben før jeg absolutt må dit på mandag. Vil helst ikke vise meg blant folk lenger fordi jeg føler meg mislykket, feit og stygg...
Da har det gått for langt. Jeg vil trives med meg selv igjen!

SÅ nå skal jeg ned 12 kg, smøre meg med fuktighetskrem hver gang jeg har dusjet (for å bevare fargen + at jeg har veldig tørr hud!), ta bedre vare på tennene mine (for grøss og gru, tannleger vil jeg virkelig unngå!) og bli mer "jålete", hahaha!

Nei, nå skal jeg ut og gå! :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar