lørdag 14. juni 2014

Vurderer å selge...

Det har inntil nylig vært stille fra meg på bilfronten. Men nylig begynte jeg å bestille deler igjen. Felger til ED9'n, lakksprøyte og ny bunnpanne til Vortech-CRXen.
Men etter å ha tatt bilen ut fra sin "overvintringshule" i forigårs har jeg begynt å revurdere ting helt. Det er så mye som er gjort med den, og enda så mye mer som skulle ha blitt gjort at jeg blir utmattet bare av tanken! Det er ikke lengre morsomt å holde på med denne bilen. Oppdaget i går at ledningen til ene bensinpumpa (den til kompressoren) var avgnidd (har ligget i klem ved motorfestet.) Releene til bensinpumpene kan også være oppbrent, samtidig med at det er et elektrisk problem med lysa på høyre side. Noe kakler veldig i understellet under kjøring og viktigst og verst av alt: bremsene virker ikke som de skal, enda samtlige kalippere er nyoverhalte. Skulle egentlig bytte bremsekraftforsterker denne helga, men ifølge pappa kan det faktisk være vakumproblemer med kompressor-oppsettet som forårsaker bremsefeilen. Eneste jeg har fått gjort er å bytte ei lyspære og fikse speedometeret slik at nåla nå rikker seg fra null. (Kan jo være en fordel...)
Så er spørsmålet om man skal plukke ut kompressorkittet og prøve å kjøre et N/A-oppsett og se om bilen funker bedre slik? (Kanskje vakuumproblemet løses... Ellers er jo steg 2 å bytte bremsekraftforsterker. Og så må jo det der elektriskproblemet fikses da. Oooog understellet...!Og alt det andre som er feil.)

Min interesse for tia ligger i å lære meg lakkering. Å plages med ting jeg ikke har kunnskaper om blir for mye for meg, kjenner jeg. Hadde vært litt artigere å gi alt til den blå CRX'n for eksempel. Bilen som i utgangspunktet er veldig bra på alle måter!

Et lite bildedryss av ting som har blitt gjort:



Nytt grenrør


Nytt eksosanlegg


Fjernet asfaltmatter i gulvet og slipt rust.


Malt gulvet med hammerslag-lakk.





Hvit dørkmatte, NRG-snap-off rattnav og Skunk2 Shortshifter montert. (Den gamle girstanga var knekt...)


Lettere shine av interiør. Nye matter og Luisi-ratt.


Demontert alt av bremser, lakkert og overhalt dem.


Blankpolert toppdekselet og ellers foretatt små, fancy skjønnhetsjusteringer av motorrom. -Enda ikke fullført. Luftinntaket skulle fått en omgang chem (lakkfjerner) og flere runder med våtsliping det og.


Tatt ut frontrute, slipt rust også her.


Ny frontrute. Carbonfolie lagt innfor ruta. Skal denne fjernes, må man være forsiktig og skjære rundt -eller ta ut ruta! Praktisk og upraktisk på samme gang... -Spesielt nå som folien begynner å bli noe off-white...

Custom-racingstripe over panser!
Og svart sotefilm på frontlyktene og blinklys foran. (Ikke BT-safe...)


Synd å måtte kvitte seg med også, mtp at SÅ mye har blitt gjort, og så enormt mange deler ligger og venter.
Men det hadde vært moro å kunne montert disse delene på den blå CRX'n som sagt.

Situasjonen er bare ganske vrien for tia. Så snart jeg tar bilen til garasjen, så blir pappa stressa over at den må ut igjen fordi han KANSKJE skal jobbe med noe der. Og når han kommer med teorier om at det jeg prøver å gjøre antakeligvis ikke fungerer, så mister jeg motet helt fra å prøve, og bilen rygges like "urørt" ut fra garasjen igjen.

Selge eller ikke?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar