søndag 14. september 2014

Skadet av gammel GOLF!!!

Hege gjør ting hun ikke kan...
Kom en dame inn på Esso i dag, som sa at vindusviskerne ikke gikk på bilen hennes.
Spurte om noen kunne noe med bil der, så jeg tenkte jeg kunne se på problemet. Først måtte jeg jo finne ut om vindusviskermotoren gikk, noe jeg hørte at den gjorde.
Fant fort ut at det var ei mutter som var løs og på vei helt av mekanismen som styrer vindusviskerarmene, så jeg fant frem verktøy og skrudde den fast igjen. Og viskerne begynte å fungere!
MEN, da jeg slo dem av, ville de ikke legge seg fint og horisontalt ned nederst på frontruta. De sto i en sånn irriterende 40 graders vinkel opp på ruta! -Og sånt kan jeg jo ikke nøye meg med...
Så jeg for ut av bilen for å justere litt. Inn igjen for å slå dem på... Ble fortsatt ikke bedre.
Og ut igjen for å skru på nytt...
Holdt venstre hånd oppe på torpedoveggkanten da viskermotoren plutselig dro stagene til siden da jeg skrudde til, og rett over venstre hånds peke, lang og ringfinger! Og HARDT også! HARDERE satt jeg fast iløpet av veldig få tiendedels sekunder og vondere ble det! Jeg satt BOM fast, og fikk jo panikk fordi jeg var dønn sikker på at med mer moment fra viskermotoren nå, så kom staget til å klippe av meg tre av fingrene mine! Vet ikke hva jeg gjorde i de neste sekundene, men jeg måtte bruke høyre hånd for å prøve å få staget bakover igjen (lettere sagt enn gjort), samtidig med at jeg reiv hånda ut fra fella den satt fastklemt i!
Da jeg omsider fikk av meg engangshansken på venstrehånda, var langfingeren omtrent helt flat på ene sida med et dypt kutt i. Blødde ikke, var bare ekstreemt klemt der og da! Og satan hvor vondt det gjorde! Og kvalmen kom, beina ble gelé under meg og jeg ville egentlig kaste opp av adrenalinrushet og sjokket.
Jeg må ha slått bryteren på intervall -veldig sein intervall isåfall, ettersom de plutselig slo seg på mens jeg holdt på!
Arbeidsdagen ble kort, og etter to timer på legevakta fikk jeg i det minste bekreftet at jeg bare var alvorlig klemt, ingenting brukket :)

Men fingeren er noe skeiv, da... Og hånda noe vond, så det blir ikke noe tungarbeid på meg de første par dagene framover, tenker jeg.
Så da har jeg lært DET...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar