søndag 6. april 2014

Backup-time

Nå sitter jeg her med både "Hainn Håpløus!" (Gamle HP-bærbaren) og min 2 år gamle Asus bærbar + en gammel ekstern-harddisk og går gjennom gamle bilder og videoer! Mye nostalgi, gitt!
Backup er veldig viktig å kjøre gjevnlig, det fikk jeg sårt kjenne på da harddisken i Asusen gikk heden rett før ferien, og alle viktige dokumenter og bilder ansås som et fjernt minne! Men min bedre halvdel klarte å hente ut filene, heldigvis 😊
Er sikkert to år siden jeg tok backup av noe som helst, så det er nå DET denne søndagen går ut på 😊
Skal også gå meg en tur senere, samt ta sol igjen! Føler brunfarga har forsvunnet masse siden jeg kom hjem! Uææææh!
Leter for det meste etter gamle videoklipp av feks oppstart av Civicen min, etter å ha stått stille i 4 år! Og diverse andre klipp fra mobilene gjennom åra. Dessverre er de litt spredt, så jeg prøver å få system på ting 😊

I morgen begynner jeg på jobb igjen og. Litt skummelt, men ordner seg vel.
Utfordringen vet jeg blir kostholdet da, faktisk! Blir det lagd en burger eller strips for mye, ligger det vafler igjen fra i går, eller muffins... Eller SOFTIS med feil strø som kunden ikke vil ha!? Ja, det er disse utfordringene en bensinstasjonsmedarbeider støter på daglig, og som gjør det desto verre å være sterk i viljen. Det blir ei utfordring, men jeg får tenke på hva jeg vil mest: risikere å gå opp 10 kg til og føle meg enda verre med meg selv pga uheldige valg og unnskyldninger for å spise noe jeg synes er NYDELIG, eller kjempe for kroppen og selvfølelsen jeg vil ha.
Det har gått bra så langt. Har gått ned 2 kg allerede, men nå har vekta stagnert litt siden i går -egentlig som forventet.
Har hatt problem med svimmelhet og følt meg totalt tappet for krefter de siste dagene, men tror det begynner å stabilisere seg nå. Heldigvis. Ble andpusten bare av å bære en bærepose fra Rema og inn i bilen i går...
Klart, jeg levde sikkert på 3000-4000 kcal hver dag i Thailand, og nå er jeg nede på halvparten, så det er mye å venne seg til.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar