Men han måtte hjelpe til med å få bremsekraftforsterkeren ned og inn i hullet i torpedoveggen, ettersom bremserørene kilte seg fast i bremsekraftforsterkeren hele tia mens man forsøkte å få den på rett plass! + At han retta opp rørene for å få dem på plass på mastersylinderen når alt var montert, ooog luftinga av bremsene.
Men nå har jeg igrunn lært ganske mye om bremsene... :-P
Ihvertfall hvordan ting henger sammen!
Bilder fra dagens økt:
Nye mastersylinderen ble også montert på i dag. Har hatt den liggende ei stund, ettersom jeg trodde at det var denne som var ødelagt i utgangspunktet...
Noe det ikke var! Men men, er jo pent med nye deler under panseret uansett da :)
Ferdig montert bremsekraftforsterker og mastersylinder :)
Begynner å bli pent under panseret her :)
Men, så kom jo det store spørsmålet om dette ble vellykket da!
Vel, i det minste er det ikke lengre sig i pedalen... Den gikk jo som varm kniv gjennom smør ned mot torpedoveggen før, som var veldig skummelt!
Det gjør den ikke lengre, men når jeg prøvde bilen og prøvde å bråbremse, så skjedde det ikke stort når jeg først trådde hardt på pedalen...
Virker som det fortsatt er luft i systemet, for reaksjonen på bremsene kommer ikke momentant eller brått med at jeg tråkker hardt på pedalen. Dessuten har pedalen lang vandring.
Så det blir nok lufting en gang til. Ble bare ikke det i gårkveld, ettersom jeg hadde en bil å bli ferdig med på bilpleien, så jeg måtte dit rett etterpå og hadde ikke tid!
Og jeg har vært på Mosjøen Bilpleie til nå...
Var litt effektiv i dag, men jeg og Thomas hadde mange en-timers-pauser der vi satt og skravla om alt mulig :-P Så da gikk tia...
Men NÅ er det kveld for min del! Ny dag igjen om noen timer... Da skal jeg få Passaten jeg holder på med helt ferdig, vaske en VW Polo innvendig og utvendig, og kaaanskje, hvis det nå blir tid, rubbe og polere ferdig panseret på min egen bil!
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar