Da har jeg omsider fått gjort litt i kveld også!
Var ikke lett å sparkle med kjemisk metall gitt!
Uansett hvor lite herder jeg hadde i, så stivna massen ganske fort og ble klinete å jobbe med.
Fikk også rengjort dørene og bakluka en gang til, samt spraya Novafill Flex 2 på deres bare områder.
Nå gjenstår det bare å pusse enda mer og håpe at man ikke etterlater seg nakne områder som må grunnes på nytt igjen etterpå!
Men det skal jeg gjøre i morgen. + at jeg har en del sparkel som må slipes.
Her er noen work-in-progress bilder tatt med mobilen:
Jeg begynte med å tette hullene etter Hondalogoen på panseret. Måtte gå over flere ganger, da fordypningene ville tre fram etter pussinga. Dette skal jeg pusse over i morgen, så får vi se hvordan det blir da.
Det er mulig jeg overdreiv en del med taket. Men ut fra at det er masse sparkel her fra før av som jeg har slipt meg inntil, så gjorde det ikke noe at jeg hadde litt ektra kjemisk metall over det igjen.
Blir nok mye jobb å få slipt dette gjevnt og fint igjen. Men med 100-sandpapir gikk det ganske greit, så lenge papiret var nytt. Kan tilføye at sandpapiret blir fort utslitt av å pusse på kjemisk metall.
Mangler førbilder av hvordan falsen til bakluka så ut før. Men det var bits & pieces av den som var borte som jeg har prøvd å støpe i igjen. Som nevnt, var sparklet ganske klinete å jobbe med, så det var ikke lett å få det fint! Forhåpentligvis blir det ok når jeg går over det med grovt sandpapir.
Jeg er i det minste heldig med at det var akkurat her denne falsen var rusta litt sund, og ikke lengre opp mtp lekkasjer, da pakninga skal klemmes rundt denne kanten.
Sett forfra:
Venstre side:
Regner med at når jeg får slipt disse ned, blir tykkelsen sånn noenlunde på linje med resten av kanten. Litt knotete område å pusse på, men skal nå få det til på et vis!
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar