lørdag 18. august 2012
ED9-prosjektet er igang igjen!
Siden det er pent vær for tia, og jeg er sykemeldt, så blir jeg fort veldig gira på å gjøre ting
-mens jeg egentlig burde ta det med ro for ryggens skyld...
Derfor ble det til at jeg tok ut de to CRXene som stod på låven for å jobbe med den ene av dem, som jeg ikke har rørt på ett år!
Bildene over er fra da jeg kjøpte ED9en.
Det under er ca 2 år gammelt, og bilen har ikke forandra seg noe siden :-P
Dette bildet er fra en miniluftetur jeg hadde med ED9en i fjor. Eneste jeg fikk gjort da, var å bytte eksosen, noe den sårt trengte!
Gammel, opprusta eksos vs ny, blank og rustfri eksos.
Slik ble den under da jeg hadde montert den nye eksosen! Blankt og fint :)
Dyreste delen av alt er denne potta. Men det er ikke så rart, for DÆVEN for en NYDELIG og voksen lyd den gir fra seg! <3
Fra venstre: CRX nr 2 og CRX nr 1 ute i finværet. Med bil nr 5 (Accorden) som ei linselus til høyre i bildet.
Den hvite (CRX nr 4) måtte jeg jo også ta ut :-P Hadde det ikke vært for at ED9'n måtte låne den blå EE8'n (CRX nr 3 :-P) sitt batteri, hadde jeg lett kunne tatt en gruppeshoot her!
Blir vel en dag det og, tenker jeg! ;-)
Begynte med demontering av skjermene dens her.
Prøvde tre forskjellige skjermer (glassfiber-stylingskjermer, originale breddaskjermer fra 88-89-modell), før jeg endte opp med de som fulgte med bilen in the first place og er helt bolt-on...
Etterpå gikk jeg løs på interiøret. Planen i utgangspunktet var bare å få det inn igjen! Noe som var en ganske rask jobb, siden jeg har gjort det et par ganger før. Da ryggen var gåen, var det bare å gi seg for dagen. Tok en time, som vanlig, før jeg var helt knekt og framoverbøyd.
...Og en annen ting...
Jeg fant ut at skal jeg noen sinne i mitt liv bli ferdig med denne bilen, så må jeg droppe stylinga.
Ikke er det spesielt in lengre med Fast & the Furious-styling, og jeg har dessuten hverken bekjentskaper nok eller penger nok til å få noen til å ta jobben med å få det tilpasset.
Så jeg gjør det enkelt fra nå av:
Jeg kjører OEM-stil! Ihvertfall sånn passe.
Var en smal sak å sette på fronten igjen, og bilen så med ett mer "ferdig" ut!
Mulig jeg tar av angeleyes'ene og setter på originale frontlykter også etterhvert.
Går dessuten i tanker om ny farge på bilen.
Og det skal jeg lakke selv... Må lære meg det her altså! :-P
Blir nok en del jobb, skal det bli ordentlig!
Har tenkt å demontere dørene og lakke inni dørfalsene først, samt innvendig i dørene. Blir neppe å ta motorrom og bagasjerom, siden jeg tenker å gå for sort silkematt panser, tak og bakluke.
Men vi får se. Skulle nå egentlig bare tatt alt mens man var igang.
Så da gjenstår nok en runde med våtsliping, demontering, få fiksa dette:
Bilen har visst fått seg en trøkk i sia her en gang i tia. Vi har jigga ut bilen igjen, slik at lykta i det minste passer bedre, men stålet der er i mangelvare. Så det skal også fikses, såklart!
Når det kommer til farger, er jeg ubestemt. Selvsagt ville det raskeste vært å lakke den sort igjen, men jeg vil liksom gjøre noe mer unikt med denne... + at sort er et herk å vedlikeholde.
(Alt av riper synes osv)
Og så har jeg lagt merke til hvor godt disse modellene kler litt "dølle" eller rare farger veldig bra!
Enten blir det Pewter Grey Metallic (fra Honda CR-Z):
Eller Amazon Green (fra Honda Ridgeline 2009)
Eller... BRUN!? Men hvilken brunfarge dette er, aner jeg ikke.
Tviler på at det blir brun, men det enkleste etter svart, hadde nok vært grå. Den er rimelig safe, og så passer grå til alt, slik at jeg slipper å stresse med å matche interiør osv mot bilens farge.
Men den grønne kunne også blitt veldig kul da...
Ble hvertfall veldig imponert over hvor bra S2000 til han ene som var på Hondatreffet så ut!
Riktignok ei Lexus-farge, men den likner litt på Amazon-grønnfarga til Honda...
Enormt rå bil!
En annen grønnfarge som jeg husker fra da jeg jobba på Bilentusiasten (Delelager til Honda her i byen som gikk konk...), var en CR-V med ei spesiell grønnfarge.
Den heter Green tea metallic, og ser slik ut:
Holder en god knapp på denne foreløpig ;)
Abonner på:
Legg inn kommentarer (Atom)
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar