Først dro jeg og henta bremsekalipperene og stemplene, som nå har ligget rundt 3 uker i Strip All-syrebad.
Så måtte delene vaskes grundig med kost og glovarmt vann samt blåses tørre med trykkluft, for å forsikres om at all syra er borte før man tar dem i bruk.
Slik så de ut, ferdigvasket og tørket.
Så måtte delene vaskes grundig med kost og glovarmt vann samt blåses tørre med trykkluft, for å forsikres om at all syra er borte før man tar dem i bruk.
Slik så de ut, ferdigvasket og tørket.
Så var det maskering som stod for tur... Viktig at lakk ikke trenger inn i stempelhusene og luftenippelhullene...
Uansett låste han opp og fant fram strenger til meg! :-)
Så var det jo å finne noe å henge opp alt i!
Var ikke stort å velge i der heller, men jeg fant ei gammel aggregat-ramme (tror jeg det er... Ser litt sånn ut hvertfall) som jeg hang dem opp i!
Først sprayet jeg syreprimer på dem, ryddet i verkstedet mens jeg venta på at det skulle bli tørt, og så sprayet jeg dem med sort varmebestandig lakk... Som skal tåle 650 grader. Er spent på om den faktisk gjør det!
Etter første strøk så det noe slik ut. Det vises på bildet at jeg har "missed a few spots" på delene i bakgrunnen, der den gule syreprimeren skinner igjennom. Men et par strøk til -som forøvrig tømte boksen, gjorde susen for at alt ble dekt!
Er spent på å se dem i kveld, for da skal de være tørr :)Mellom strøkene jobbet jeg også med selve bilen...
Jeg gjorde rein vinduslistene -de utvendige listene som SKAL ha som formål å hindre vann i å trenge mellom vindu og dør- for limrester etter racingtapen den sto med da den sto ute i høst.
Så monterte jeg dem, på med speila, på med dørtrekk, inn med stolene...
Og vips, så er bilen hel igjen, gitt!
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar