tirsdag 14. juni 2011

Prøving av andre felger, og eksperimentering med metal-polish

Våknet rundt kl. 18:00 i kveld!
Så var det å få i seg noe mat, før man dro på verkstedet for å gjøre noe fornuftig med bilene...

Måtte først og fremst bare se hvordan den hvite CRX'en så ut med felgene som sitter på den svarte nå. De har jo innpress på 40 og er 6,5" brede, mens de hvite Brock-felgene er ET30 og 9" brede!
Hehe, var litt forskjell i hjulbuene med "original" felgstørrelse på... Såg igrunn noe stusslig ut :-P


Slik ser de jo ut med de hvite felgene på:

Stikker litt mer ut i skjermene :-P

Så skifta vi shortshifteren! Var egentlig ganske enkelt det og. Synes den kom litt langt fram egentlig... Altså, at stanga bøyer seg veldig langt fram når den står i gir... Nesten så jeg ble bekymra for at den står feil vei! Men det går ikke... Står samme vei som den som sto på før gjorde, så... Hmmm. Ble ganske treg å gire med og. Muligvis fordi eksosanlegget som er stivt som fy tar borti stagene til girkassa... Og det eksosanlegget skal så SYKT byttes uansett!
Må se om jeg fikk et til eksosanlegg med den bilen! Det KAN jo hende :-P Fikk masse deler, så...
Etterpå tok jeg bilen i vaskehallen og vaska den. Brukte lang tid på felgene. Har fått en ny felgrens som skulle være svært effektiv. Og det var den! Men måtte bruke både hansker og maske mens jeg holdt på med produktet, fordi det rett og slett er ei syre.
Så nå er den rein og fin igjen, etter en lang vinter inne der den har fått masse støv og skitt på seg underveis.





Gullene mine <3

Ellers har jeg hatt den svarte på bukken og tatt ned eksosanlegget for å tømme ut det som skrangla og lagde lyd! Viste seg at det var innmaten i den fremste lydpotta som hadde løsna, så det gikk jo ikke å tømme ut... Så da var det bare å skru det på igjen da!
Men mens jeg nå hadde bilen på bukk, skifta jeg likegodt lenkearmene til stabstaget bak! :-P
Det var superenkelt!
Og da det var gjort, polerte jeg bakstussene på eksosanlegget. Fikk dem ikke helt 100%, men skulle nå bare prøve og se om de ble noe bedre.
Og slik ble nå det:

Har også tenkt litt på at jeg har jo masse deler fra en annen CRX VTEC liggende hjemme som kanskje kan erstatte det som er ødelagt på den hvite. Feks bremsekalippere... Er en lei sak at de henger så jævlig! Men lower control arms tror jeg uansett at jeg skal kjøpe nytt, for de hadde jeg uansett tenkt å bytte! Og lenkearmene til stabstaget må såklart byttes, men nå kan jeg det, så jeg vet det er en smal sak å få til :-D

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar