tirsdag 19. april 2011

Intro...

Heisann alle sammen!
Hadde visst oppretta denne bloggen her for lenge siden, og så glemt helt av den :-O
Ettersom min gamle webside www.crxjento.com ble nedlagt, har jeg siste tia savna litt å ha et annet sted enn kun Facebook å legge ut bilder av prosjektene mine på!

Da kan bloggen være grei å ha, ettersom den er gratis og veldig mye enklere å oppdatere på enn en vanlig webside :)

Tja, litt om meg, for de som lurer -og siden dette er første innlegget...
F
or å ta det veldig fort og greit, så har jeg bildilla DELUXE, og da spesielt på HONDA!
Har vært medlem i Club Honda Norway siden 2004, og har siden da eid 5 eksemplarer av disse vidunderbilene!
Først en vinrød Honda Civic GL 1984-modell som jeg enda ikke har klart å kvitte meg med... Har ikke hjerte til det, ettersom det var første bilen og min introduksjon inn til hva Honda som bilmerke har å tilby av ren kjøreglede!
I 2005 kjøpte jeg en av mine drømmebiler, som jeg ble totalt hekta på i ettertid!
En 1991 modell Honda CRX med 1,4 liters dobbel forgasser-motor og med AUTOMATGIR! :-P
Har den enda, som daily driver...
Det var etter en smell på Arctic Circle Raceway at det gikk litt nedover for stakkars CRX #1.
Bilen fikk en stygg bulk i bakskjermen, knuste ei lykt, samt fikk oppskrapa bakfangeren -hvor alt var nylakkert! Felgene gikk også til helvete sidelengs gjennom grusfella... En måned gamle :-/
Typen gjorde det slutt bare 2-3 uker etter denne smellen, så jeg begynte mildt sagt å gi litt opp.
Dette førte til en trøstetur til Snertingdalen -i nærheten av Gjøvik, for å hente nok en CRX som skulle vise seg å bli litt av et prosjekt :-P
Og som fortsatt er det...
Stylingprosjektet mitt!
Legger ut bilder av den senere, ettersom jeg ikke har bilder lagret på PC'n jeg skriver med nå...
I 2009 kjøpte jeg nok en bil... banebil denne gangen!
CRX EE8 VTEC :)
Den var ganske original og standard og kjedelig den gangen jeg kjøpte den...
Men jeg synes jeg har klart å få en ganske tøff doning utav den nå! :-D
Og i fjor høst ble det ENDA en, rett og slett fordi jeg ikke kunne motstå dette bygget av en bil!
Hehe...
Noen bilder:



Det blir sommerbilen, samt at jeg skal prøve den på bane...
Håper bare ikke jeg ødelegger noe da! :-O
Holder for tia på med gulvet på den!
Det hele starta egentlig bare med at jeg skulle gjøre en grundig rengjøring av bilen da jeg fikk den inn på verkstedet på Mosjøen Bilpleie -der jeg også jobber.

Men så begynte jeg jo å irritere meg over ei tykk stereoledning som var dratt inn i bagasjerommet... Måtte ta ut baksetet for å få den ut, og derfra utvikla det seg jo til at resten ble revet ut og!

Da jeg sto igjen med tom bil, og egentlig bare dørkmatta igjen, som jeg funderte på å rense, ettersom det lukta gammel KJELLER av den, så jeg rust i festene til førersetet... SÅ var det ut med også dørkmatta!
Når den var ute, oppdaga vi tendenser til rustdannelse og fukt ved og under asfaltmattene!








Så... Nå er bilen fri for asfaltmatter, gulvet har blitt nedslipt, rustbehandlet med Owatrol og så malt hvitt med Hammerite-lakk!
Neste blir å få i min flunke nye dørkmatte, som er... HVIT!
Hihi! Det blir spesielt!
Men tror nok jeg skal klare å holde den hvit og fin, så lenge bilen blir brukt på sommeren, og jeg holder meg langt unna våte, gjørmete steder før jeg går inn i bilen :-P

Det blir nok å skje mer med denne bilen etterhvert.
Innvendig blir det litt shining av gammelt og slitt interiør... Skal få trekt om setene blant annet.
Ellers har man eksperimentert litt med carbonfilm i det siste, for moro skyld :)
(Det blir mer carbon på denne bilen etterhvert som pengene strømmer inn... men ting tar TIIID når man eier hus også...)
Noen bilder av teipinga, som ble ganske stilig!

Bakluka var første prøveprosjekt... Skal kanskje skaffe meg ei ordentlig carbonluke etterhvert. Ikke bare for vektas skyld (sparer vel neppe stort på den, ettersom glasset er det som hovedsaklig veier noe), men også for utseende og fordi det ikke RUSTER! Jeg hater rust...
Så var det listene på dørene.
Ble kult da :)

Har igjen litt rustpussing der pakningen til bakluka skal sitte, samt taket... Leit å finne rust der, men en får bare gjøre det beste utav det... Disse bilene er jo kjent for å lekke inn vann på et eller annet vis, så hva kan man forvente etter 20 år.
Målet mitt er å få det så bra at jeg kan si meg fornøyd med resultatet og ha god samvittighet for at det holder i mange år til!

Dette ble et langt innlegg!
En god start :)
Nå skal jeg hive meg rundt og trene litt, før jeg hopper i dusjen, og så går og legger meg.
Tre formiddagsskift venter meg på Esso nå i påsken, og jeg har gått bare nattskift i det siste, så det er på tide for meg å snu døgnet tvert!!

Ciao :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar